Tuesday, May 17, 2011

BODZASZÖRP ÉS MENTÁS BODZASZÖRP

Hozzávalók:

3 l víz

30 bodzavirág

3 citrom leve kifacsarva, a héját nem tenném bele, ha rákkeltő anyaggal kezelt

2-3 kg kristálycukor ízlés szerint, 1 kg felolvadása után kóstolgassuk és úgy tegyünk bele még, ha szükséges

3 dkg citromsav

1-2 dkg borkősav

(tehát 10 virághoz számítsunk 1 liter vizet, 1 citrom levét, max. 1 kg cukrot - de inkább kevesebbet -, 1 dkg citromsavat és egy kevés borkősavat)


Szép tiszta bodzavirágokat szedünk, eső után a legjobb. Virágaival lefelé beleteszem egy nagy, 5 literes befőttesüvegbe, ráöntöm a hideg vizet és a citrom levét, fakanállal kicsit lenyomkodom, konyharuhát kötök a tetejére, és hűvös helyen állni hagyom 2 napig. Időnként megkeverem.

2 nap után leszűröm egy sűrű organza anyagon keresztül egy fazékba, jól kicsavarva a ruhában a virágokat. Még hidegen belekeverem a cukrot és a citromsavat és borkősavat, amikor a cukor felolvadt, kóstolgatom, hogy elég savanykás-e, elég édes-e.

Felfőzöm a szörpöt, és forrón fémtetős üvegekbe töltöm. Én előtte mosogatógépben, magas hőfokon elmostam az üvegeket és a tetőket, így kigőzölve őket.

Szárazdunsztban hagyom kihűlni az üvegeket, így tartósítva a szörpöt.


A szörp felét borsmentával ízesítettem: forraláskor teatojásba tettem egy nagy kanálnyi borsmentateát, és azzal főztem fel a szörpöt. Ikeás, rugós teatojást használtam, a nyelét ráfűztem egy fakanál nyelére, így lógattam bele a szörpbe.


No comments:

Post a Comment